Notícies de Arbúcies

Si mirem els resultats d'aquestes eleccions a Arbúcies, és impossible no veure una dada cridanera: Entesa ha perdut 609 vots. Aquest és el resultat de la seva política activa contra el poble i l'entorn. Ara bé, Entesa manté la majoria absoluta perquè l'oposició no ha sabut recollir aquest vot de càstig.

Hi ha hagut 31 vots més en blanc, 137 més de nuls i 265 més per ERC. Però, sobretot, el que ha augmentat és l'abstenció. Si el 2019 hi va haver 1001 arbuciencs que van decidir no anar a votar, enguany n'han estat 1763, passant del 28% al 41%.

La planta de reciclatge el 17 d'abril

Des de principis d'any s'ha obert una planta de reciclatge de metalls a la recta de Ca n'Aulet. Entre altres materials, es tritura alumini. Un metall tòxic, malgrat que l'equip de govern va afirmar reiterades vegades que no ho era durant el darrer ple.

La planta es troba a l'aire lliure, amb la possibilitat de contaminar l'aire (pols d'alumini), el subsol (terra no impermeabilitzat) i acústicament.

Per poder donar a conèixer els comptes de les tres legislatures al govern d'EA – IdSELVA caldrien uns quants Batecs. Ara bé, analitzant les dades podreu trobar evidències de l'ús tirànic de la seva majoria absoluta. Això vol dir que tot el que han fet i deixat de fer és fruit únicament de la seva forma de fer, els interessos que defensen i a qui representen.

Ens centrarem en l'endeutament, les inversions, els resultats i la falta de transparència en el repartiment dels diners que pertanyen a la nostra població arbucienca.

Assemblea oberta celebrada el 5 de maig

Aquest cop, si aneu a votar a les eleccions municipals del 28 de maig, no hi trobareu la papereta de la CUP Arbúcies. Durant aquests quatre anys hem treballat molt dur fent oposició al govern actual de l'Ajuntament. Hem reclamat que es fes una biblioteca digna i que es deixessin de prioritzar obres faraòniques que ens han endeutat per més d'una dècada. Vam denunciar que l'equip de govern s'enriquia a base d'indemnitzacions per assistències a plens que incomplien la llei reguladora dels règims locals, i vam aconseguir que aturessin aquesta pràctica.

En unes eleccions com poden ser les municipals, a part de votar les diferents candidatures, tenim tres opcions més: abstenir-nos, votar nul o votar en blanc. Votar en blanc és votar amb un sobre buit, sense cap papereta. Votar nul és votar amb un sobre que conté alguna cosa que no sigui una papereta electoral, com per exemple un paper amb algun missatge reivindicatiu. Abstenir-se és senzillament no votar.

Conferència sobre l'empadronament

Dimarts 28 de febrer vam assistir a la conferència sobre l'empadronament organitzada per l'Associació per a la Convivència i la Cohesió Social d'Arbúcies (ACCSA).

Adam Majó, director general per a la promoció i la defensa dels drets humans de la Generalitat de Catalunya va explicar els drets i els deures relacionats amb el padró.

Aquest va afirmar que els ajuntaments estan obligats a empadronar a tothom que visqui al municipi, fins i tot si no tenen sostre.

Xerrada de la Coordinadora per la Salvaguarda del Montseny

Ahir vam assistir a la conferència de la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny sobre el nou pla de protecció del parc natural. Va ser interessantíssima, i amb una idea clara de fons: Volem salvar el Montseny per a la gent que hi viu. Us en deixem alguns apunts.

Pàgines