Una nova eina per a la cohesió

Acte de presentació de l'ACCSA.

Escrit per l'Associació per la Convivència i la Cohesió Social a Arbúcies

L’Associació per a la Convivència i la Cohesió Social a Arbúcies (ACCSA) neix per donar resposta a la diversitat cultural que Arbúcies ha experimentat en els últims anys i per crear un espai de treball en defensa dels interessos generals dels veïns i veïnes, i sobretot de la població més vulnerable.

La junta de l’associació la integren persones a títol individual i/o en representació de diferents associacions de la població.

Els objectius generals de l’associació són:

• Treballar per la defensa dels drets i deures de tothom, sense tenir en compte el lloc de procedència, religió, condició de gènere i diferència cultural per tal d’assolir un nivell de respecte per a tots els veïns i veïnes del nostre municipi.
  • Participar en la vida cultural i intercultural, col·laborant amb totes les entitats i institucions per tal de sumar esforços i aconseguir una societat més justa, igualitària i solidària.

Per tal que el nostre projecte sigui viable, treballem amb total transparència, fent que la participació de les persones sòcies sigui responsable, respectuosa en les diverses opinions, plural, flexible i equitativa.

Les línies de treball són:

1. Rebre informació dels assumptes que són d’interès comú.
  2. Establir convenis de col·laboració en programes d’interès general.
  3. Intervenir en tots els àmbits de les administracions públiques en defensa dels drets i deures de tots els veïns i veïnes.
  4. Participar de les subvencions públiques per a poder desenvolupar activitats i projectes d’associació.
  5. Utilitzar els mitjans públics (locals, sales de reunions, mitjans de comunicació) per a l’exercici de les funcions de representació i defensa dels interessos dels arbuciencs i arbucienques.

En queda exclòs qualsevol ànim de lucre.

Poden formar part d’aquesta associació totes les persones que, de manera lliure i voluntària, tinguin interès en les seves finalitats.

Com fer-te soci:
Joan Mujal (618 29 08 23)

Assesorament jurídic gratuït:
Demanar hora a Dolors Horta (690 39 92 52)