Seguim fent feina

Benvolgudes,

Han passat dos mesos de la darrera publicació del Ressons i durant aquest període de temps només s’ha desenvolupat un ple extraordinari: el de la Diada. Malgrat les vacances i la inactivitat de la política institucional del poble, la CUP Arbúcies ha seguit treballant. Durant aquests mesos hem presentat dues mocions, la primera de les quals per l’incompliment, per part del govern d’Entesa, de diferents articles del ROM i de la Llei 7/1985. Hem fet constar com l’Ajuntament vulnera un article relatiu a la periodicitat dels plens, els quals s’haurien de celebrar cada mes.

En segon lloc, l’altre article que s’incompleix tracta sobre la designació dels tinents d’alcalde. Aquest punt especifica que aquests han de ser membres de la Junta de Govern Local. Tanmateix, des de la legislatura passada els tinents no formen part d’aquest òrgan de govern. Aquest incompliment és sospitosament volgut, ja que d’aquesta manera tots els regidors del govern poden cobrar una retribució o indemnització similar. Posarem llums i taquígrafs per tal d’evitar que els càrrecs públics es lucrin del bé comú.

Finalment, l’altra moció que hem presentat recau sobre el no compliment de la Llei 19/2014 de transparència, on s’hi especifica de manera manifesta que la declaració d’activitats i béns de cada regidor i regidora ha de ser pública al portal web, la qual cosa no hi consta. En aquest temps també hem estat al costat del veïnat de Pujals i del carrer Solell afectat pels sorolls provinents de la fàbrica de Font Agudes.

Per tal de poder informar dels diferents aspectes socials i polítics que afecten tots els ciutadans d’Arbúcies, hem decidit crear un butlletí trimestral, que en breu rebreu a les vostres cases. Fer bategar el poble depèn de totes.