Les treballadores de JOCAVI denuncien que no les volen indemnitzar

Pancartes de denúncia fetes per les treballadors de JOCAVI.

Després de més de dos segles d'activitat l’empresa JOCAVI tanca definitivament les seves portes. Una empresa on tots els arbuciencs i arbucienques hi tenim familiars, amics o coneguts que hi treballen o hi han treballat. D'aquesta manera es fa un punt i a part a la forta tradició tèxtil d'Arbúcies.

Els responsables han presentat un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que afecta les 34 treballadores, la majoria dones d'entre 40 i 60 anys.

Aquest ERO és el tercer des del 2010. L'any 2010 l'empresa, que tenia un centenar de treballadores, va fer el primer i acomiadà a un terç de la plantilla. L'any 2013 va fer el segon, on més de trenta treballadores també van anar al carrer.

Enguany, l'empresa farà el tercer i definitiu ERO i es vol declarar insolvent. D'aquesta manera pretén no pagar les indemnitzacions que els pertoquen a les 34 treballadores i fer que aquestes cobrin del Fons de Garantia Salarial (FOGASA). Aquest organisme estatal garanteix la percepció d'una indemnització a les treballadores molt inferior al que els pertocaria per tots els anys que han treballat a l'empresa.

Des de la CUP Arbúcies ens sumem a les treballadores i reclamem a l'empresa que els pagui les indemnitzacions que els pertoquen. A més a més, ens posem al seu costat i animem a tots els vilatans a donar-los suport en la seva lluita. Creiem que aquest tancament és una catàstrofe per Arbúcies, a més posa de manifest que la reforma de la llei laboral ha provocat que hi hagi un empobriment general i un augment de la precarització del treball. També, en culpem, al capitalisme salvatge i competitiu que incentiva als grans empresaris a buscar mà d'obra barata fora del país. En part, una de les conseqüències del tancament de JOCAVI és causat per aquest fet. Per tot això, la CUP Arbúcies sempre denunciarà qualsevol abús de poder i menyspreu cap a les classes populars.

JOCAVI, la lluita continua!