La zona blava, una nova privatització de l'espai públic

Nova zona blava a l'aparcament de Can Delfí.

Fa cosa de pocs dies que ens hem assabentat que l'equip de govern ha ampliat la zona blava del poble. Ni nosaltres, com a oposició, en sabíem res. De fet, hem de dir que ens ha costat molt que ens proporcionessin el conveni amb Mifas -l'empresa que porta la gestió de la zona blava-.

Com sabeu, la CUP Arbúcies està en contra de qualsevol forma de mercantilització de l'esfera pública. Així doncs, tampoc podem estar d'acord amb la zona blava i molt menys en la seva ampliació. Creiem que un altre model és possible i més tenint en compte que Arbúcies no és un poble gens fàcil per a poder aparcar en el centre.

Creiem que abans d'arribar a ampliar la zona blava s'hauria d'intentar solucionar la mobilitat al nostre poble, tant interna com externa. Una de les propostes és disposar d'un bus que permeti a la gent dels afores accedir al centre del poble o als treballadors als polígons, sense necessitat de fer servir el seu vehicle. Al mateix temps, hem de reforçar les línies ja existents amb les estacions de tren més properes i quadrar els horaris.

En cas de ser obligada la zona blava, la nostra proposta és un pèl diferent del que estem acostumats: proposem una zona blava de gestió municipal, utilitzant una aplicació mòbil amb un rellotge temporalitzat perquè, com a mínim, a les zones de més afluència del poble hi pugui haver una rotació de cotxes. És a dir, que no es permeti l'estacionament permanent en les zones comercials. D'aquesta manera ningú hauria de pagar per poder aparcar per haver de fer gestions bàsiques.

Per altra banda, som del parer que s'hauria de fer pedagogia sobre els beneficis de caminar o anar en bicicleta, no només per la nostra salut física i mental, sinó per la cura del medi ambient. Amb això volem dir que trobem exagerat que en un poble com a Arbúcies es faci tant d'ús del vehicle. Però és veritat, també, que nosaltres no som ningú per donar lliçons ni aconsellar com ha de viure la gent, simplement, ens agradaria posar sobre la taula aquest debat, deixant de banda les circumstàncies personals de cada un.

Desitgem que l'ampliació de la zona blava no us repercuteixi exageradament a la vostra butxaca, ni a la recerca d'aparcament, cada cop més escàs.