La CUP Arbúcies denuncia l’incompliment de la legislació per beneficiar econòmicament l’equip de govern

En el Ple de cartipàs que es va celebrar el 22 de juliol de 2019, la CUP Arbúcies va denunciar que l'equip de govern està incomplint el Reglament Orgànic Municipal d'Arbúcies (ROM) i la Llei 7/1985, Reguladora de les Bases del Règim Local.

Després de consultar-ho a la secretària/interventora de l'Ajuntament, ens va confirmar que no es respecta l'article 30 del ROM, que afecta les periodicitats dels Plens.

També ens va confirmar l'incompliment de l'article 59 del ROM i de l'article 125.1 de la Llei 7/1985, que regulen el nomenament dels Tinents d'alcalde. Aquest incompliment per part de l'equip de govern és volgut, perquè d'aquesta manera tots els regidors del govern poden tenir una retribució o indemnització similar. Tanmateix, en cas de complir-se aquests últims dos articles, el consistori s'estalviaria pagar uns 50.000€ anuals, ja que el reglament municipal  impedeix rebre indemnitzacions en concepte d’assistències als Plens i a les Juntes de Govern als membres de la corporació que tenen dedicació exclusiva o parcial.

La CUP Arbúcies s’oposa frontalment a aquest incompliment i exigeix a Entesa-Independents de la Selva que respecti, pel bé comú,  aquests articles de la legislació.