JAM al mercat per uns serveis culturals de qualitat

JAM organitzada per La Petjada el diumenge de mercat a la plaça de la Vila.

Escrit per l'Associació La Petjada

Recollint el desencant generalitzat del sector cultural d'Arbúcies en vers l'abandonament reiterat de l'administració, des de la comissió de cultura de l'associació de joves, La Petjada hem començat una campanya per posar fil a l'agulla i treballar perquè la situació millori.

“JAM AL MERCAT” és la primera de les accions que hem proposat, centrada especialment en l'àmbit musical. Des del dia 26 de setembre, sigui amb pluja o amb sol, una colla de músics i melòmans d'Arbúcies ens reunim cada diumenge al mercat, a partir de les 11 del matí, per trobar-nos, tocar i fer visible la mancança de serveis culturals que té el poble.

Si no tenim un lloc on tocar, ho farem al carrer. Així, de pas, potser descobrim que som més de les que ens pensem. També, per reivindicar l'espai públic com a punt de trobada i no tan sols com a lloc de pas.

Així, que, primer de tot, et convidem a aturar-te una estona a tocar amb nosaltres, ballar una mica o xerrar. Aquest projecte no ens pertany, sinó que tan sols estem oferint l'impuls per generar un espai des d'on crear i construir plegades. Entre totes les persones interessades podrem traçar un full de ruta el més fidel possible a les necessitats musicals del poble.

També, et volem convidar a participar a la recollida de firmes que hem organitzat, per tal de comptar amb el teu suport a l'hora de reclamar uns serveis culturals de qualitat.
Cada diumenge, fem jam al mercat per:

• Retornar la música i l'alegria al carrer.
  • Fer visible que necessitem uns bucs d'assaig operatius i amb cabuda per a totes les formacions musicals arbucienques.
  • Demanar la cessió d'un espai de trobada on poder fer jams.
  • Exigir unes Naus Ayats acabades i ben equipades per poder ser funcionals. És primordial tenir uns serveis culturals decents, de la mateixa manera que passa quan es tracta d'esports.
  • Demanar que l'Ajuntament disposi d'un equip de so propi i d'una base instrumental mínima, com podria ser un piano i una bateria municipals.
  • Facilitar una vida cultural i una educació musical accessibles per a tothom.
  • Reclamar oportunitats i condicions de treball dignes per a tots els músics del poble.

#jamalmercat #menysblablabla #menysfutbol #mésartsisplau  #méspumpumpum

I que la música ens acompanyi!