Entesa aprova en solitari uns pressupostos irreals

El passat divendres 11 de febrer es va desenvolupar una nova sessió plenària per tal d'aprovar el pressupost de l'Ajuntament d'Arbúcies d'enguany.

Els pressupostos haurien de ser una eina per tal d'involucrar la ciutadania arbucienca per tal de poder construir el model de poble que volem entre totes i tots. Uns Pressupostos Participatius servirien per a fer poble, per prioritzar les necessitats reals de la vila i, sobretot, per acostar la política municipal als veïns i veïnes.

Tanmateix, el pressupost del 2022 s'ha elaborat única i exclusivament tenint en compte criteris de l'equip de govern. La CUP d'Arbúcies creu que és un error no deixar participar al veïnat en la presa de decisions i ens dol que l'equip de govern no tingui gens d'interés a utilitzar la participació ciutadana, tal com fan en municipis com Sant Hilari Sacalm.

L'equip de govern preveu tenir uns ingressos de 12.634.026 €. Aquests diners estan dividits en 8.519.956 € de recaptació d'impostos, taxes i transferències corrents d'administracions, 3.194.290 € en subvencions (moltes d'aquestes encara no atorgades) i es preveu un préstec de 919.780 € .

Si ho comparem amb el pressupost liquidat de 2020 (ja que encara no disposem de la liquidació del 2021) es preveu recaptar 500.000€ més en impostos i 350.000 € més en taxes i preus públics. Aquest increment en la recaptació és provocada per l'apujada d'impostos aprovada per Entesa.

Si mirem enrere, els ingressos directes i subvencions que vàrem rebre l'any 2020 i 2019, sense comptar els préstecs per ajustar els comptes, van ser de 6.874.083 € i 8.067.620 €, respectivament. És per aquest motiu que la CUP d'Arbúcies creu que ens trobem, de nou, davant d'uns pressupostos del tot irreals.