El nou complex de Can Delfí serà gestionat per una empresa privada

Fa mesos que el nou complex esportiu de Can Delfí és un tema de debat de la societat arbucienca. Ha passat un any i cinc mesos des que van iniciar-se les obres del complex i mica en mica es van destapant les algunes incògnites que envolten aquest projecte.

Una de les prioritats de la CUP era assegurar que la gestió d’aquest complex fos municipal. Tanmateix, l’equip de govern ha decidit privatitzar la gestió d’aquest equipament, que costarà prop de 4 milions d’euros.

Però això no acaba aquí. Segons el pressupost de 2020 aquesta privatització provocarà un descens del 62% en els ingressos econòmics provinents de les activitats esportives municipals, mentre que la despesa energètica dels equipaments esportius incrementarà un 69% i la despesa en serveis d’esports incrementarà un 62%.

Aquest fet ens demostra que els beneficis que generi el nou complex esportiu se’ls quedarà l’empresa que ho gestioni, mentre que les despeses energètiques de les intstal·lacions les pagarem tots els arbuciencs.

A més a més, el pressupost també ens demostra l’augment de 33.500€ en despesa de serveis esportius anirà destinada a l’empresa que gestioni aquest equipament.

De nou, es torna a demostrar la mala gestió política que està fent l’equip de govern, ja que s’ha fet un equipament que no el podrem gestionar per falta de recursos econòmics. A més a més, quan van aprovar-ne la construcció el 2018, el consistori tenia un endeutament de 5.600.000 € i estava afectat per la llei de racionalització i sostenibilitat de l'administració local (Arsal), la qual no permet contractar més personal per tal de gestionar de forma directa aquest equipament. Seguirem informant.