Arbúcies, vila jardí del Montseny

Vivim en un poble molt ben situat, és evident. I estem orgulloses de ser d'Arbúcies, d’aquesta vila florida. Un poble molt viu! De flora i fauna no en falta. I de brutícia, tampoc.

De fet no cal fixar-s'hi gaire per veure que tenim un poble molt brut. Us convidem a comptar els xiclets enganxats al terra del carrer Camprodon, o a passejar per qualsevol carrer d'Arbúcies sense trepitjar cap "regalet" animal, o a fixar-vos en la brutícia que s’acumula a determinats indrets.

Per si això no és suficient, els contenidors de molts carrers de la vila estan a rebentar d’escombraries: la majoria desborden i les deixalles s’acumulen als terres dels carrers, generant pudors totalment evitables. De fet, últimament ens arriben força fotografies denunciant aquesta problemàtica. En definitiva, la brossa està guanyant terreny.

Tenim clar que tenir un poble net i en condicions és responsabilitat de tothom. Ara bé, vetllar pel manteniment d'una neteja diària i digne, depèn únicament de l’Ajuntament.

La CUP Arbúcies fa temps que insisteix, sense gens d’èxit, per la instauració del Porta a porta (sistema de recollida de residus que s’està duent a terme a la majora de poblacions veïnes).

A més a més, mentre no hi hagi un canvi de model, també han manifestat reiterades vegades que cal elaborar una bona campanya de sensibilització ecològica a la societat per tal que tothom conegui la necessitat de reduir la generació de residus, reutilitzar tots aquells productes que puguem i reciclar aquells que han arribat al final de la seva vida útil.

També han plantejat una campanya d’informació perquè tothom conegui a on s’han de llençar els residus, el telèfon i horaris de la deixalleria o el servei municipal de recollida de voluminosos.

Tot això lligat a un pla seriós de neteja de carrers i de recollida de residus, preservant i fins i tot ampliant els convenis existents de neteja de carrers. Sense tots aquests aspectes serà impossible poder tenir un poble en condicions i que dignifiqui el seu eslògan: Arbúcies, vila jardí del Montseny.

L’actual situació fa pensar que l’actual equip de govern no li interessa gens assumir responsabilitats i posar-se les piles amb un tema que ja comença a ser preocupant. No podem acceptar cap discurs que apel·li, només, a la responsabilitat individual. Volem respostes i solucions a aquest desastre.

Ja n’hi ha prou que aquells que cobren per governar-nos es treguin de sobre les responsabilitats, però que siguin incapaços de gestionar la brutícia que ens envolta.

Perquè Arbúcies, ja ho sabem: és un poble molt viu. Però malauradament, també està molt brut.